February 26, 2018 - Comments Off on BACK ON TRACK en afvallen, wat is dat nu?

BACK ON TRACK en afvallen, wat is dat nu?

BACK ON TRACK, wat is dat nu? Voor veel mensen lijkt afvallen en op een gezond gewicht blijven een haast onhaalbaar doel. Afvallen is lastig, zeker als je niet helemaal weet hoe je dit aan moet pakken. En wanneer je dan eindelijk dat gezonde gewicht bereikt hebt, lijk je haast wel een jo jo en heb je binnen no time weer de kilo's eraan. Het lijkt haast wel een onmogelijke opgave. Dit is echter niet waar! Ook jij kan dit. Ik weet het zeker. Wij hebben daarom een speciaal programma ontwikkeld, het BACK ON TRACK programma.

Afvallen is niet iets wat je "even" doet. Het is meer dan alleen maar letten op je eten en meer bewegen. Er komt zoveel meer bij kijken. Het BACK ON TRACK behandeld al deze aspecten.

Wat is het doel van het BACK ON TRACK programma?

Het lukt ons allemaal. Een dieet volgen en wat kilo's kwijtraken. De kilo's eraf houden als je dieet klaar is, is echter een heel ander verhaal. Naast dat het programma je gaat helpen met afvallen kijken we heel erg goed naar de oorzaak van het overgewicht en pakken dat aan. Het BACK ON TRACK programma heeft dan ook als doel jou:

  • te leren wat gezonde voeding is
  • te leren hoe je gezonde keuzes maakt rondom voeding
  • je eigen gedrag rondom voeding leren te herkennen en te veranderen
  • zelf te leren een gezonde levensstijl aan te nemen

Wij hebben het dus niet alleen over eten, maar ook over je gedrag rond eten. Afvallen lukt alleen als jij snapt wat een onhandige voedingskeuze is en vooral waarom jij soms van deze onhandige keuzes maakt. We kijken samen met jou naar jouw levensstijl. Van een goede nachtrust tot aan het sporten. Alles passeert de revu. Wil je hier meer over lezen of wil je al een kleine start maken? Wij hebben een checklist gemaakt waar je nu al gelijk mee kan beginnen. Door je dit te leren zijn wij ervan overtuigd dat jij, na het goed volgen van ons programma, zelf in staat bent om gezond te leven en op een gezond gewicht te kunnen blijven.

Hoe gaat het BACK ON TRACK programma?

Het programma heeft als basis een werkboek. In dat werkboek zit informatie, maar ook opdrachten en recepten. Jij werkt uit het werkboek en haalt daar jouw informatie vandaan. Daarnaast loopt het online coach traject. Een van de coaches van IN YOUR STRENGTH zal jou via skype/facetime o.i.d. online begeleiden. Verder zit je ook nog in een besloten facebookgroep waar je jouw vragen kan stellen en waar je filmpjes over gezond leven en eten kunt vinden. Doordat we je langere tijd begeleiden ( 4 - 9 maanden) zal je een echte gedragsverandering ondergaan en is het niet even een dieet dat je volgt.

Hoe werkt het BACK ON TRACK programma?

Ons programma bestaat uit 2 delen. Het eerste deel is de basis. Je werkt vanuit je werkboek en volgt ons 8 weken basisprogramma. Daarna volgt deel 2. Hier hoef je niet meer uit het werkboek te werken maar gaan we samen met jou kijken hoe we jouw nieuw aangeleerde eetgedrag kunnen inpassen in jouw leven.

Het eerste deel van het programma (het gedeelte uit het werkboek) is opgebouwd uit 3 fases.

Fase 1:

Je leert hier/ je gaat hier:

  • Wat gezonde voeding is; macro micro nutrienten, calorieen
  • Je leert hoe je brein werkt met betrekking tot voeding.
  • Je leert hoe je lichaam reageert op bepaalde voedingsstoffen.
  • Je bereidt je voor op fase 2

Fase 2:

In deze fase ga je een de afkickchallenge in, zoals wij dat noemen. Je eet naar onze principes clean voedsel. Dit doe je 3 weken. Hierdoor krijgt jouw lichaam en geest een soort reset. Even terug naar de basis en heel goed op jezelf letten. We geven je lichaam zo een kickstart om verder te gaan met afvallen/gezond leven. 3 weken eet jij clean, enigszins gebaseerd op de Paleo principes. Dat betekent echt niet dat jij 3 weken lang alleen maar Sla naar binnen werkt. Zeker niet. Kijk maar eens naar dit recept; Gevulde kipfilet (of varkenshaas)

Fase 3:

Tijdens deze fase ga je een start maken met een permanent gezond voedingspatroon. Je leert bewuste keuzes maken vanuit onze richtlijnen. We gaan jouw ongezonde gewoontes omzetten naar gezonde gewoontes waar jij tevreden mee bent en die bij jou passen.

Deze fase 3 loopt over in het tweede gedeelte van ons programma. Na fase 3 werk je niet meer uit het werkboek. Je kan het nog gebruiken als naslagwerk. Er staan immers veel lekkere recepten in. 

In het tweede deel van ons programma ligt de focus vooral op het in stand houden van het goede eetgedrag en het goede voedingspatroon. Dit is misschien wel de belangrijkste fase omdat je hier voorheen vaak de mist in ging. Doordat wij je langer begeleiden en met jou je keuzes rondom voeding blijven bespreken wordt jouw gedrag een echte levensstijl en wordt het natuurlijk.

Kost dit veel tijd?

Alles kost tijd. Nieuwe dingen aanleren kost nu eenmaal moeite. Weet je nog hoe het was toen je voor het eerst in een auto reed? Dat is vast heel anders dan hoe je nu in een auto zit. Nu doe je het schakelen, in de spiegel kijken en sturen allemaal automatisch. Dat was met je eerste rijlessen wel anders!

Wil jij nu echt werken aan een gezonde levensstijl dan zal jij daar tijd en moeite in moeten steken. Wil jij afvallen en dan ook op dat gezonde gewicht blijven? Dan zal jij dingen moeten aanpassen in je leven. Wij helpen je daarbij en kijken samen met jou hoe dit het best past in jouw leven.

Je hoeft je leven niet on hold te zetten. De gemiddelde belasting per week is 6 uur. Hoeveel uur zat je ook alweer, per week, op je telefoon/netflix/HBO/op de tram te wachten?

Een investering van tijd nu, levert je straks zoveel meer vrijheid, rust en gezondheid op!

Interesse? Stuur ons een berichtje

Meer lezen? Dat kan ook.

 

Published by: SanenChris in Uncategorized